Copywriting, visual design
Project
(C-level) managers en innovators in FinTech
Audience
Oprecht, deskundig, direct
Voice
Het schrijfproces van sales guides is vergelijkbaar met het schrijven van website copy. Voor Surfly moest het een interessante leeservaring zijn maar niet te wollig, recht-door-zee maar niet te droog — en het moest bovenal de lezer voorzien van alle nodige informatie.
Een potentiële klant heeft niet alle tijd van de wereld en is daarom niet geïnteresseerd in ellenlange teksten. Het is daarom een vak op zich om de copy op zo'n manier te presenteren dat het de lezer aanspreekt en hen warm maakt om de volgende stap te zetten in het salesproces. Alles draait om het vinden van de juiste balans.
Ik heb het merendeel van de projecten waarvoor ik de tekst heb geschreven ook ontworpen. Aangezien de technologie van Surfly extreem complex is, was het altijd een interessante uitdaging om uit te leggen hoe de technologie werkt op een manier die resoneert met verschillende persona's, allemaal met verschillende niveaus van technische expertise.
Project highlights
*Ik kan helaas niet het volledige project delen vanwege een geheimhoudingsovereenkomst